4 Ekim 2011

bienal cezam

Şu an bienalde sanatsever bi teyze var yanımda. Bi resme bakıyordum, yanıma yaklaşmış sinsice. Tek başına gelmiş belli. “Diken diken ediyor tüyleri değil mi?” diye sordu. İsteksizce, biraz da sohbeti devam ettirmek istemediğimi hissettirecek şekilde “bilmem” dedim. “Bak bak vallahi nasıl da ürpertti” diye kolunu yüzüme değecek şekilde uzattı. “Evet gördüm” dememe fırsat vermeden anlatmaya koyuldu. Kaçmanın bir anlamı yoktu ki! Zaten halsizdim, burnum koku almıyordu, sağ gözüm arpacıklıydı ve cezam yeni başlamıştı.. Kaderime boyun eğdim, ses çıkarmadan dinlemeye başladım kadını. Anlattıkça anlatıyordu sanki daha önce hiç bi başkasıyla konuşmamış gibi (böyle teyzeleri bilirsiniz). Resimle başladığı sohbeti günlük yaşantısında yaşadığı sıkıntılara taşıdı. “Çok fazla gezip dolaşamıyorum, romatizmam var benim” dedi bir yandan eğilmiş dizlerini ovuşturuyordu. “Gel şurada azcık soluklanalım” diyerek çantamdan çekiştirdi ve beni bienalin içindeki geniş kare bir odaya sürükledi. Daha 3-4 saat önce “onunla” oturduğumuz yerde şimdi teyzeyle oturuyorduk. Hüzün dolmuştu içim, her yanımı buram buram kaplamıştı. Oturduğumuz yer, bu kare odanın bir kenarı boyunca uzanan tahta bir banktı. Önümüzde odanın köşegeni boyunca uzanan ekranda bir stadyumdan görüntüler vardı. Bomboş bir stad, kamera stadın içinde öylece kendi etrafında dönüyor, boş tribünleri, sahayı gösteriyor yumuşak bir müzik odayı kaplıyordu. “Oğlum çok sever maçları, beni de götürmüştü bir gün. Bir küfür ettim, bir rahatladım ki sorma” dedi. Sormadım.. Çantamı kurcalarken “onun” kendi eliyle yaptığı reçelin kavanozunun yanımda olduğunu fark ettim. (çilek reçeli- limited edition, homemade)Teyze anlatırken kapağı açtım parmaklamaya başladım reçeli. İçimdeki hüznü biraz olsun dağıtmıştı, iyi hissetmeye başlamıştım ki kavanoza giren diğer parmağı görünce irkildim. Birkaç saniye hareketsiz, parmağı takip ettim. Parmağı ağzına götürüp, reçeli yaladığında teyzenin suratındaki o hoşnut ifade bana o an nerde ve kimle olduğumu hatırlattı. Bienal cezam kaldığı yerden devam ediyordu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder